Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
Aalborg Kommune

Aalborg Kommune

|
Nordjylland
|
Indrykket 30-04-2019

Sekretariatschef

Sekretariatschef med suverænt overblik

Har du det knivskarpe overblik, og har du talent for at udvikle og navigere i en stor, kompleks organisation i feltet mellem politiske udvalg og forvaltning?

Nu har du chancen i landets 3. største kommune. I Familie- og Beskæftigelsesforvaltningen søger vi en sekretariatschef til Ledelsessekretariatet, da vores nuværende chef gennem mange år forlader arbejdsmarkedet.

Du får en nøgleposition i forvaltningen, og skal på én gang vise organisatorisk- og ledelsesmæssig formåen, strategisk sans og politisk tæft. Du skal have mod og erfaring til at fylde skoene ud, men også kunne træde dem til på din egen måde!

Stabsfunktion i en stor organisation

Familie- og Beskæftigelsesforvaltningen er én af kommunens største forvaltninger med knap 5.200 ansatte, et budget på ca. 5.5 mia. kr. og med opgaver, der spænder lige fra børnepasning, sundhed, tandpleje, tilbud til udsatte børn, unge og voksne til hele beskæftigelsesindsatsen.

Du bliver daglig chef for Ledelsessekretariatet, der som stabsfunktion arbejder både tværfagligt, strategisk og operationelt ved at udfordre og udvikle organisationen sammen med ledere og medarbejdere.

Ledelsessekretariatet beskæftiger sig med fagområderne:

  • Kommunikation, digitalisering og presse
  • HR, arbejdsmiljø og kompetenceudvikling
  • Løn og personalejura

Du vil referere direkte til direktøren og vil sammen med rådmanden indgå som ét af seks chefmedlemmer i Forvaltningsledelsen.

Som sekretær for Familie- og Socialudvalget samt Beskæftigelsesudvalget får du samtidig en stor koordinerende rolle på arbejdet mellem ledelsen og de to politiske udvalg.

Der er 17 ansatte i Ledelsessekretariatet, bestående af akademisk og administrativt personale - herunder en teamleder af Personaleteamet, der refererer til dig. Du har budget- og personaleansvar for sekretariatet og det tværgående HR-budget.

Ledelsessekretariatet er organiseret i tre teams: Personale, HR og Udvikling samt Kommunikation. Dine primære arbejdsopgaver vil være, at:

  • lede og sparre med medarbejdere, teams og teamleder i Ledelsessekretariatet
  • rådgive og vejlede forvaltningens ledere
  • omsætte på strategiske indsatsområder indenfor kommunikation, HR samt løn og personale
  • deltage og indgå i det tværgående arbejde i kommunens Personalechefgruppe PL
  • servicere de to politiske udvalg - herunder varetage sekretæropgaven
  • deltage i forvaltningsledelsens møder, møder i Forvaltnings MED-udvalg samt Den Koordinerende Arbejdsmiljøgruppe

Den rette kandidat
I det her job skal man virkelig være skabt til at holde overblik og styre tid. Du skal have styr på egne ting men også mange andres! Det lyder af meget, men for den rette kandidat, er det et spændende arbejdsfelt.

Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund med ledererfaring og lederuddannelse.
Vi forestiller os, at du har erfaring fra en politisk ledet organisation og har beskæftiget dig med nogle af samme arbejdsområder.

I dit arbejde værdsætter du et service- og udviklingsorienteret samspil med organisationen og skaber resultater gennem tydelig omsætning fra planer til praksis. Du kan lide at gå strategisk til værks, er visionær og udviklingsorienteret.

Din erfaring har gjort dig robust og givet dig gennemslagskraft. Du har talent for samarbejdets kunst og har blik og flair for at arbejde inddragende og tværfagligt i forhold til forskellige interessenter og interesser, og du træffer beslutninger på et kvalificeret og gennemsigtigt grundlag.

Som person kan du lide at opdyrke og udvikle relationer, der gør det muligt at lykkes med mål og indsatser. Du er som person åben, troværdig og ligetil, og du kan skabe mening, retning og engagement hos dine medarbejdere, så I sammen skaber gode resultater i et godt arbejdsmiljø.

Ja, vi har store forventninger men det kan du sådan set også have til os.

God arbejdsplads
Vi byder dig velkommen til en god arbejdsplads med stærke værdier, fokus på resultater og høj arbejdsglæde.

Vi tilbyder et udfordrende job, hvor opgaverne hele tiden forandrer sig i takt med organisationen og har afsæt i forvaltningens værdigrundlag: Professionalisme, Fællesskab og Udvikling.

Kan du genkende og dedikere dig til disse værdier og samtidig omsætte vores handlemønstre for god ledelse: Strategisk retning, Kulturbærer og Handlekraft Ja, så er det måske dig, vi har brug for.

Du vil indgå i en kompetent og energisk chefgruppe, der har fokus på at skabe sammenhængende mål og helhed i vore indsatser internt og eksternt. Du skal være indstillet på, at kollegerne blander sig i dit område, og at det samme forventes den anden vej rundt.

Du vil få nogle dygtige, engagerede og ansvarlige medarbejdere, der leverer kvalitet i opgaveløsningen samtidig med, at vi også i en travl hverdag vægter trivsel og social kapital på arbejdspladsen.

Vi tilbyder et job med stor kontaktflade til såvel interne som eksterne samarbejdspartnere og får masser af mulighed for ledelsesmæssig og faglig sparring med direktør og chefkollegaer i egen og andre forvaltninger.

Alt i alt et meget spændende job, hvor der også er gode muligheder for at sætte præg på den brede opgaveløsning, som du kommer i berøring med.

Ansøgningsfrist den 21. maj 2019 og forventet tiltrædelse den 1. september 2019.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål til jobbet eller ansættelsesprocessen er du velkommen til at tage kontakt til direktør Arne Lund Kristensen, tlf. 9931 2503.

Ansættelsessamtaler
1. runde holdes den 4. juni 2019 kl. 8.30-15.00
2. runde holdes den 13. juni 2019 kl. 8.30-13.00

Der gennemføres persontest i uge 24 for de kandidater, der går videre til 2. Samtalerunde.

Læs mere om
Familie- og Beskæftigelsesforvaltningen
Værdigrundlag
Organisationsdiagram
Ledelsesgrundlaget 'God Ledelse'

Arbejdsstedets adresse
Sønderbro 12, 9000 Aalborg.

Løn og Ansættelsesforhold
Stillingen er omfattet af lokal løn. Ansættelse og aflønning sker iht. Aftale om aflønning af chefer mellem KL og DJØF/HK m.fl. Lønniveauet er i omegnen af 700.000 kr. årligt ekskl. pension. Der kan herudover aftales kvalifikationstillæg for særlige kompetencer.

Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen Send ansøgning og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

Aalborg Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Kontakt
Kontaktperson
Arne Lund Kristensen
Tlf:
9931 2503
Adresse
Sønderbro 12
9000 Aalborg
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
30-04-2019
Udløber:
21-05-2019
Kviknummer:
LJA-72931695
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Kontor og administration,
Ledelse,
Offentlig
Lignende job
Telenor
Thisted, Nordjylland
Frist:
19-09-2019
& friends
Frist:
19-09-2019
Opret dit CV

Opret dit CV på NordjyskeJob.dk og bliv fundet af virksomhederne.

Få en jobagent

Opret en jobagent og lad jobbet komme til dig direkte i din mailbox.