Provstisekretær søges

Thisted Provsti

Thisted, Nordjylland

Deltid
Kontakt
Lisbeth Damgren
Tlf
2180 1750
Silstrupvej 12
7700 Thisted
Danmark
Praktisk information
Oprettet
25-01-2023
Udløber
15-02-2023
Kviknummer
LJA-84445541
Jobtype
Deltid
Arbejdsområde
Kontor og administration

Thisted Provsti søger provstisekretær 20 timer/uge med tiltrædelse 15. april 2023 eller efter aftale.
 

Thisted Provsti
Provst og provstiudvalg har til opgave, at skabe gode rammer for kirkens liv i hele provstiet og være i tæt samarbejde med menighedsrådene. Arbejdet består af en god blanding af økonomi, jura, værdibaseret ledelse samt sekretærarbejde. Thisted Provsti består af 30 sogne med 32 kirker, fordelt på 10 pastorater. Der er ansat 15 præster. Provstiet har ca. 30.000 indbyggere, og har en samlet økonomi i 2021 på ca. 47 millioner kr.

Arbejdet som provstisekretær:
Provstisekretæren ansættes af provstiudvalget. Provsten er daglig leder. Arbejdet som provstisekretær foregår i tæt samarbejde med provsten, provstiudvalget og provstisekretærkollega.
Arbejdets formål er at give gode arbejdsvilkår for folkekirkens mange aktører, såvel de ansatte, menighedsråd og andre i provstiet. Du vil få kontakt med mange forskellige mennesker, dels igennem møder, mails og telefonsamtaler. Stillingen er på 20 timer om ugen, og du har mulighed for, inden for visse rammer og i samarbejde med provstisekretærkollega, selv at tilrettelægge din arbejdstid, som godt kan forekomme ujævnt hen over perioder. Der er bundne kontortider på hverdage, men derudover mulighed for gensidig fleksibilitet, ligesom der også kan forekomme enkelte fyraftens-/aftenmøder. Arbejdstiden placeres normalt mellem 8.00 og 16.00 på hverdage.


Opgaverne for en provstisekretær er bl. a.:

  • Sekretær for provst og provstiudvalg
    -dagsorden, deltagelse i møder som referent, korrespondance, sagsbehandling, journalisering og koordinering, forberedelse af sagsbehandling
  • Regnskabsfunktion for provstiudvalget (bogføring, budget, regnskab)
  • Hjælp til menighedsråd og præster i provstiet
  • Servicering af provsten i forbindelse med afvikling af møder i udvalg, bestyrelser og netværk
  • Udarbejdelse af oversigtsmateriale til budget og regnskabsprocesser
    For en mere detaljeret beskrivelse af økonomidelen henvises til "Tillæg til provstisekretær" på provstiets hjemmeside: www.thistedprovsti.dk

Ønsker til kvalifikationer og kompetencer:

Det vigtige er, at du enten allerede har kompetencerne til de skitserede opgaver, eller har mod på at lære det. Vi er åbne for vidt forskellig uddannelsesmæssig og erhvervsmæssig baggrund. I arbejdet er der brug for:

  • Interesse for og fortrolighed med regnskab og bogføring
  • I stand til at sætte sig ind i mindre økonomiske problemstillinger
  • Gode IT-kundskaber Rutineret i Office pakkens forskellige programmer, som Power Point
    og være superbruger på Excel-regneark, sammenkædning af ark, formler og præsentation i
    grafer inkl. pivot-tabeller
  • Erfaring med opdatering og vedligehold af hjemmeside.
  • Gode samarbejdsevner og evne til at arbejde selvstændigt med overblik og ordenssans
  • Flair for at kommunikere mundtligt og skriftligt med vidt forskellige mennesker - taler, skriver og forstår dansk og er en dygtig referent
  • Evne til at sætte dig ind i et nyt område
  • Evne til at have mange bolde i luften
  • God til at håndtere fortrolige oplysninger og have god situationsfornemmelse
  • God til at overholde deadlines
  • Kan tænke med og bidrage i en værdibaseret udviklingsproces
  • Er serviceminded, fleksibel og har et godt humør.
  • Har interesse for Folkekirkens opgave

Vi tilbyder:

  • Et interessant og selvstændigt arbejde i et offentligt administrativt system, der er under løbende forandring
  • Et godt samspil med provsten og provstiudvalget - og alle sogne i provstiet
  • En arbejdsplads, hvor du selv er med til at udvikle og forme indholdet

Løn- og ansættelsesvilkår

  • Den daglige arbejdsplads vil være på Thisted Provstikontor, Silstrupvej 12, 7700 Thisted,
    hvor du har dit eget kontor.
  • Stillingen er på 20 timer pr. uge.
  • Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til Overenskomst mellem Finansministeriet og HK/STAT. Lønnen vil kunne forhandles. Se overenskomsten på www.folkekirkenspersonale.dk
  • Ansættelsen vil ske med 3 måneders prøvetid. Der vil blive indhentet børneattest og referencer.

Yderligere oplysninger vedrørende stillingen kan indhentes hos provst Lisbeth Damgren
på tlf. 21801750. Se yderligere oplysninger om provstiet på www.thistedprovsti.dk

Kunne du tænke dig et alsidigt job, hvor du både får lov til at benytte dine faglige og menneskelige kompetencer, er stillingen som provstisekretær måske noget for dig?

Send din ansøgning, vedlagt dokumentation for uddannelse samt evt. referencer til provst Lisbeth Damgren, mailadresse: LDH@km.dk
Ansøgning skal være provstiudvalget i hænde senest onsdag den 15. februar 2023, kl. 12.00.

Ansættelsessamtaler
forventes at finde sted i uge 8, 2023.

Skriv i din ansøgning, at du har set opslaget på Nordjyskejob.dk

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Gem
Kontaktperson
Lisbeth Damgren
Telefon
2180 1750
Adresse
Silstrupvej 12
7700 Thisted
Danmark
Praktisk information
Oprettet
25-01-2023
Udløber
15-02-2023
Kviknummer
LJA-84445541
Jobtype
Deltid
Fag
Kontor og administration