I forbindelse med generationsskifte, søger vi en ny økonomichef. Det er også en økonomichef til den fremtidige forsyningsvirksomhed, der med virkning fra 1. januar 2025 forventes selskabsgjort i en konstruktion sammen med Mariagerfjord Vand a|s og den kommunale affaldsordning.
Vi er et 17 år gammelt selskab, der udfører lovbestemte ydelser indenfor almen vandforsyning og offentlig kloakering/spildevandsbortskaffelse. Fra 1. januar 2025 udvides området med indsamling af affald ved husstande og drift af genbrugsstationerne i Mariagerfjord Kommune. Den fremtidige forsyningsvirksomhed vil, som i dag, være 100% ejet af Mariagerfjord Kommune og indtægtsgrundlaget er 100% baseret på de ydelser der udføres indenfor affald, drikkevand og spildevand.
Som økonomichef vil du være ansvarlig for at lede og drive økonomifunktionen med fokus på effektiv økonomistyring, udarbejdelse af budgetter, HR, rapportering til reguleringsmyndighederne, udarbejdelse af ESG-nøgletal samt have ansvaret for IT-området.
Ansvarsområder:
- Ledelse af afdelingerne for økonomi, HR og IT samt indgå i ledergruppen
- Budgetteringsprocesser og løbende opfølgning på budgetafvigelser.
- Sikre at virksomheden overholder gældende regnskabsstandarder, love og forskrifter.
- Opkrævning af forbrugsafgifter.
- Rapportering til reguleringsmyndighederne samt ESG-nøgletal og benchmarking.
- Sikre effektiv integration af IT-løsninger i økonomistyringsprocesserne og lede den samlede digitaliseringsproces i selskaberne.
- Administrere og forbedre systemer og processer for økonomistyring og regnskab.
- Ansvarlig for finansieringsaktiviteter, herunder låneaftaler og likviditetsstyring.
- Udføre ad hoc analyser efter behov med fokus på at identificere effektivitetsforbedringer og risikostyring.
- Sammen med direktøren og affaldschefen, udarbejde materiale til bestyrelsen og deltage i bestyrelsesmøder og generalforsamling. (ca. 7 møder om året)
Kvalifikationer:
- Minimum en bachelorgrad inden for økonomi, regnskab, finansiering eller tilsvarende.
- Erfaring indenfor økonomistyring, budgettering og finansiering, ideelt set fra en lignende branche og/eller med revisorbaggrund.
- Godt kendskab til årsregnskabsprincipper og -standarder.
- Kendskab til IT-systemer og deres rolle i økonomistyring.
- Kendskab til reguleringslovgivning.
- Stærke analytiske færdigheder og evne til at tolke komplekse data.
- Ledelseserfaring og evne til at lede teams mod fælles mål.
Personlige egenskaber:
- Struktureret og detalje orienteret.
- Evne til at arbejde både selvstændigt og i teams.
- Analytisk og problemløsende.
- Fleksibel og i stand til at håndtere ændringer og udfordringer effektivt.
- Lyst til at arbejde i et uhøjtideligt miljø og deltage i dialogen med forbrugere og ansatte.
Vi tilbyder en spændende mulighed for at tage ledelsen i vores økonomi-, HR- og IT-funktion og bidrage til den videre succes for vores forsyningsvirksomhed. Hvis du mener at have de nødvendige kompetencer og ønsker at påtage dig denne rolle, opfordrer vi dig til at søge.
Vi holder til på Islandsvej 7, 9560 Hadsund, hvor ca. 45 af de ca. 80 ansatte vil have deres ansættelsessted. De øvrige medarbejdere er ansat ude på genbrugspladserne.
Interesseret
Er du interesseret i at vide mere om stillingen, inden du søger, er du velkommen til at kontakte direktør, Søren Erikstrup på tlf.nr. 20 53 28 83 eller nuværende afdelingsleder for økonomi og administration, Ida Jørgensen tlf.nr. 23 61 19 81.
Ansøgning sendes elektronisk til mail@mfv.dk senest tirsdag den 21. maj 2024 kl. 12.00.
Skriv "Økonomichef" i emnefeltet. Ansøgning skal sendes uden cpr.nr herunder også eventuelle bilag, du ønsker at medsende.
Vi behandler naturligvis din ansøgning fortroligt. Vi ser frem til at høre fra dig!
Samtalerne forventes afholdt i uge 22. Tiltrædelse pr. 1. august 2024 eller efter aftale.
Skriv i din ansøgning, at du har set opslaget på Nordjyskejob.dk