Leder med mod og lyst til at lede velfungerende og engagerede medarbejdere inden for Trafik & Grønne områder i Drift og Anlæg
Har du mod på og lyst til at være med til at præge udviklingen af infrastruktur og grønne områder?Vil du kombinere dine lederevner og din faglighed indenfor Vej og Trafikområdet? Har du visioner, ambitioner og ideer til videreudviklingen af området? Så synes vi, du skal læse videre.
Stillingsbeskrivelse
Vi ser to hovedoverskrifter, der hænger uløseligt sammen og er centrale for at lykkes i stillingen: Ledelse & Faglighed. Hvad angår faglighed, så er det vigtigt, at du har bred viden inden for Vej-/Trafikområdet. Desuden er det en fordel, hvis du har erfaring med anlægsprojekter fx byggemodninger, kloakseparering og vejanlæg. I det hele taget er det en fordel, hvis du er nysgerrig på et bredt fagligt felt, dog stadig inden for det overordnede fag-felt Trafik og Grønne områder.
Når det kommer til ledelse, bliver ønskelisten let temmelig lang, men lad os høre, hvad du kan byde ind med, når du læser følgende:
Vi forestiller os, at du har empati, forståelse og er oprigtigt nysgerrig på medarbejdernes fælles opgaveløsning og trivsel. Du kan aflæse og møde medarbejdernes forskellige behov og sætte rammen for, at afdelingen bliver en endnu mere samlet enhed herunder ikke mindst i forhold til at understøtte, at tre nyansatte medarbejdere falder godt til. Med andre ord: Du kan veksle mellem at understøtte og udfordre (ikke for meget, ikke for lidt, men tilpas, så der sker en sund udvikling). Og så kan du lede tæt på kerneopgaven. Nogle gange er der behov for, at du er helt tæt opgaveløsningen sammen med medarbejderne, hvor I sammen løser en given opgave. Andre gange er der brug for at du har helikopterperspektiv på afdelingens arbejde og har overblikket over helheden.
Vi forventer, at du har lyst til- og mod på at sætte retning for Trafik og Grønne områder og at du har visioner, ambitioner og konkrete ideer til videreudvikling af Drift og Anlæg. Vi ønsker os desuden en leder, der tør mene noget om ledelse og de faglige områder, som stillingen indeholder. Det er vigtigt, at du kan træffe beslutninger; nogle gange meget hurtigt, andre gange ikke så hurtigt, men i stedet velovervejet og langsigtet. Du er god til at prioritere både i egne og i medarbejdernes opgaver, når der er brug for det. Derudover har vi brug for, at du kan se meningen med- og evner at samarbejde på tværs af fx afdelinger og ledelsesniveauerne omkring dig, samt med borgere og andre samarbejdspartnere.
I denne video, kan du møde nogle af de mennesker, du kommer til at samarbejde med
Din profil
Udover det allerede nævnte vedrørende ledelse og faglighed, forestiller vi os følgende profil til stillingen: Vi ser det som en fordel, hvis du har ledererfaring fra en kommune. Men kommer du med en stærk faglig profil som du tænker kunne passe ind i en afdeling som Trafik- og Grønne områder - og har flair for-, mod på- og stor lyst til ledelse - så hører vi også gerne fra dig. Din uddannelsesmæssige baggrund er ingeniør eller tilsvarende. Du er kendetegnet ved at være stærk i handlekraft og beslutninger og du får energi af, at skulle løse mange spændende og udfordrende opgaver sammen med dine medarbejdere og ledelseskolleger i afdelingen og på tværs af afdelingen.
Afdelingen
Afdelingslederstillingen er placeret i afdelingen Drift og Anlæg, med reference til Afdelingschefen. Du får et særligt tæt samarbejde med afdelingens andre teams. De 3 teams er organiseret således:
- Trafik og Grønne områder det er her du har mulighed for at blive afdelingsleder (1 kommende - leder og 11 medarbejdere)
- Park og Vej (1 leder og 55 medarbejdere)
- Havn, Natur og Byrum (1 leder og 9 medarbejdere)
Vi tilbyder
Listen over, hvad vi kan tilbyde bliver (heldigvis) også let ganske lang: Vi tør godt at sige, at du får et stort lærred, du kan præge sammen med medarbejderne og ledelseskolleger. Du får reelt gode muligheder for at præge udviklingen af infrastrukturen og de grønne områder i en smukt beliggende kommune, der er relativt stor (vurderet ud fra areal) og relativt lille (vurderet ud fra indbyggertal) og hvor der er let adgang til de kolleger, der har den viden, du har brug for. Vi ser vores arbejdsplads som en relativt lille, dynamisk organisation, der favner bredt.
- Et godt arbejdsmiljø på tværs af fagligheder og organisationsdiagram og dejlige kolleger. Vi er meget engageret i vores arbejdsopgaver og sætter en ære i at hjælpe/understøtte hinanden i opgaveløsningen, samtidig med, at vi har en uformel omgangstone med en god portion humor
- Faglig sparring du får mulighed for kompetent sparring fra ledelseskolleger og medarbejdere, ligesom du får rig mulighed for give sparring til ledelseskolleger og medarbejdere
- En rummelig arbejdsplads og et åbent kollegialt netværk
- 9 kompetente, erfarne, engagerede, ret selvkørende og imødekommende medarbejdere, der glæder sig til faglig og personlig sparring med dig, som bliver deres nye leder
- Dygtige og erfarne ledelseskolleger, der er klar til at hjælpe dig godt i gang og sparre med dig fortsat, efterhånden som du kommer ind i jobbet og et stort, bredt ledernetværk i forvaltningen
- Forskelligartede og spændende opgaver med unikke muligheder for at sætte dit præg på området og rent faktisk have indflydelse på, i hvilken retning en by skal udvikle sig og dermed præge andre menneskers liv positivt
- Sundhedsordning bestående af bl.a. behandlerordning (fysioterapi m.v.) og mulighed for stressforebyggende psykologsamtaler
- Kantineordning
- Udviklingsmuligheder fagligt og personligt
- Frihed: Fleksibel arbejdstid i form af Slip tiden fri
- Gode sociale arrangementer, teamture, FV-ture
Løn- og ansættelsesvilkår
Gældende overenskomst.
Lønniveau pr. år kr. 575.000 ekskl. pension.
Yderligere oplysninger
Ansættelse fra 1. august eller efter aftale. Vi forventer at holde første samtalerunde og eventuel test i uge 16. Anden samtalerunde forventes gennemført i uge 17.
Du er meget velkommen til at kontakte os for yderligere information om stillingen vi ser gerne, at du er nysgerrig, så du kommer med en stærk og ægte motivation i din ansøgning:
- Kent Kås Vestergaard, Afdelingschef, Drift og Anlæg e-mail: kves@vesthimmerland.dk
tlf. 2134 2781
- Henrik Grøn Jensen, Afdelingsleder Park og Vej e-mail: hje@vesthimmerland.dk -
tlf. 9966 7386
- Carsten Sloth Agesen, Afdelingsleder, Havn, Natur og Byrum
e-mail: cag@vesthimmerland.dk tlf. 2224 4007
Ansøgning skal ske online via vores digitale rekrutteringsløsning. Før du begynder på ansøgningsprocessen, skal du være klar med:
- Ansøgning og CV
- Uddannelsesbevis
Ansøgningsfrist: 8. juni 2023
Tiltrædelse: 1. august 2023
Arbejdssted: Frederik IX's Plads 1, 9640 Farsø
Jobtype: Dag
Kontaktperson:
Kent Kås Vestergård, tlf. 99667000, mobil: 21342781, mail: kves@vesthimmerland.dk
Vesthimmerlands Kommune ligger ved Limfjorden i smørhullet mellem Viborg og Aalborg. En kommune som indeholder dejlig natur med mange muligheder på vand og land til stærke lokalsamfund og byer i udvikling.
Der er omkring 36.500 indbyggere i Vesthimmerland, mens der i selve kommunen er 3.500 ansatte, og administrationen er fordelt på fire administrationsbygninger i henholdsvis Farsø, Aalestrup, Løgstør og Aars. Kommunes slogan er "Lyst til at gøre en forskel" mens #voresvesthimmerland er fortællingen om Vesthimmerland.
Som kommune arbejder vi hver dag hårdt for at sikre, at vores indbyggere trives og har det godt. Vesthimmerlands Kommune skal nemlig være et godt sted at bo for både børn, unge og voksne.
I Vesthimmerlands Kommune som arbejdsplads er medarbejdernes trivsel og tilfredshed med jobbet fundamental for os. Vi har høj faglighed og leverer kompetent opgaveløsning på baggrund af medindflydelse og medbestemmelse, åben dialog og balance mellem arbejdsliv og privatliv. Vi arbejder med sundhedsfremme og sygdomsforebyggelse ved at inspirere til en sund livsstil og ved at sikre et godt arbejdsmiljø. Vesthimmerlands Kommune er en røgfri arbejdsplads.
Skriv i din ansøgning, at du har set opslaget på Nordjyskejob.dk