SØG JOB MED ET ENKELT KLIK - DER ER LIGE NU 
2.311
2.311
 JOBS
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Hjørring Kommune

|
Nordjylland
|
Indrykket 20-10-2021

Hjørring Jobcenter søger virksomhedskonsulenter til Business Hjørring


Fra 1. januar 2022 samles erhvervsindsatsen i Hjørring Kommune i Business Hjørring. Det gælder også den virksomhedsrettede del af beskæftigelsesindsatsen, og du har mulighed for at komme med på rejsen. Vi søger nemlig et par relationelt stærke virksomhedskonsulenter, som kan skabe værdi i de lokale virksomheder. Opskriften er gennem nysgerrig dialog at kortlægge den enkelte virksomheds behov – og sammen med de rette fagpersoner skabe gode løsninger. Som virksomhedskonsulent skal du desuden matche jobcenterets brugere med jobåbninger i de rette virksomheder og medvirke til opkvalificeringsprojekter.

Vi søger virksomhedskonsulenter, som kan møde virksomhederne i øjenhøjde og turde udfordre dem på deres erkendte og uerkendte behov. Det stiller krav til dine evner til at lytte og analysere på de informationer, virksomhederne giver dig i dine mange møder med dem. Samtidig skal du møde jobcenterets brugere med respekt og anerkendelse uanset hvor langt, de enkelte personer er fra arbejdsmarkedet.

Organisatorisk bliver du placeret i Konsulentteamet, som er en tværgående afdeling på Jobcenter Hjørring, hvor du kommer til at blive en del af et fællesskab på 23 konsulenter. Vi værdsætter et godt kollegaskab med sparring og hjælp som selvfølgeligheder.
Du skal være pligtopfyldende, og kan lide at levere resultater på egen hånd, såvel som i samarbejde med dit team. Dit altoverskyggende mål vil være at finde ordinære timer til vores borgere og hjælpe de, der ikke kan selv, ud på arbejdsmarkedet. Du skal derfor være indstillet på, at dokumentation er en del af dit arbejde, og at du skal registrere dit arbejde i vores fagsystemer. Vi opstiller klare retningslinjer for, hvad du som konsulent skal gøre i din opgaveløsning, og dem vil du blive målt på løbende.

Vi samarbejder tæt med vores kollegaer i Jobcenteret. I dagligdagen betyder det, at du skal søge dialogen med sagsbehandlere og i samarbejde med dem skabe den bedst mulige jobrettede plan for brugerne.


Arbejdsopgaver:

  • Systematisk afdække virksomhedernes behov i alle møder med dem.
  • Matche borgernes kompetencer med virksomhedernes behov.
  • Bruge substitution til at skabe arbejdspladser til vores borgere.
  • Afholde jobrettede opfølgninger med forsikrende ledige og jobparate borgere ude på virksomhederne.
  • Samarbejde på tværs med sagsbehandlere, mentorer, vejledere og lignende.
  • Dokumentere dit arbejde og indsats i Fasit og VITAS.
  • Forhandle løntimer med virksomheder.

Det er en fordel, hvis du
  • Har viden og erfaring med det virksomhedsvendte arbejde.
  • Kan skabe ordinære jobåbninger, og altid har fokus på dette.
  • Brænder for at arbejde med borgere, der skal have hjælp til at komme ud på arbejdsmarkedet.
  • Er relationel stærk, og kan matche virksomhedsledere på alle niveauer.
  • Er struktureret, og er god til at overholde din dokumentationspligt.
  • Forstår betydningen af at arbejde i en politisk styret organisation, og er klar til at gå positivt og aktivt ind i forandringsprocesser.

Din profil

Din uddannelsesmæssige baggrund har ikke så stor betydning, men har du en relevant uddannelse evt. kombineret med erfaring indenfor beskæftigelsesområdet, er det en fordel.
Vi har store forventninger til vores nye virksomhedskonsulenter, men tilbyder til gengæld at du bliver en del af et stærkt kollegialt fællesskab. Flekstid er en selvfølge, og der er mulighed for at arbejde hjemme.
 

Det med småt

Er du interesseret i at få mere at vide om stillingerne, er du velkommen til at kontakte teamleder Sejla Nikontovic 4122 6019

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst. Der er tale om faste stillinger på 37 timer ugentligt. Stillingerne ønskes besat d. 1 december 2021 eller snarest derefter.

Det er et krav, at du har kørekort og eget køretøj til rådighed.

Hjørring Kommune har røgfri arbejdstid
Det betyder, at medarbejdere ikke må ryge i arbejdstiden - hverken inde eller ude.
Læs mere her: Røgfri arbejdstid

Send ansøgning online
Du sender din ansøgning, CV og relevante bilag via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen ved at trykke på knappen "Send ansøgning".

Ansøgningsfristen er den 14. november 2021 og vi forventer at afholde jobsamtaler den 17. november 2021.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Kontakt
Kontaktperson
 
Adresse
9800 Hjørring
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
20-10-2021
Kviknummer:
LJA-82845569
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Undervisning og pædagogik,
Forskning og udvikling,
Human Resources
Opret dit CV

Opret dit CV på NordjyskeJob.dk og bliv fundet af virksomhederne.

Få en jobagent

Opret en jobagent og lad jobbet komme til dig direkte i din mailbox.