Gem annonce
FRIVILLIGRÅDET

FRIVILLIGRÅDET

|
Nordjylland
|
Indrykket 05-11-2018

Teamleder til Frivilligrådet

Vil du være en del af en politisk organisation, der arbejder med to vigtige velfærdsområder? Er du systematisk og god til at have mange bold i luften? Og har du erfaring fra en administrationsstilling i en statslig organisation? Så er den ledige stilling som teamleder for administration i Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråds sekretariat måske noget for dig.

Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd søger lige nu en teamleder, som vil have ansvar for, at der er styr på økonomi, HR, husdrift og IT. Stillingen er i Nordjylland, hvor det øvrige sekretariat også flytter til 1. september 2019.

Hvem er du?
Som leder af administrationsteamet vil du stå i spidsen for det team, som sikrer, at den daglige drift, og hverdagen i sekretariaterne fungerer. Derudover er du strategisk sparringspartner for sekretariatschefen i forhold til organisationen. Derfor er det vigtigt, at du

  • Har solide analytiske evner og strategisk sans, som du kan koble med den grundige erfaring, du har med offentlig økonomistyring. Du er kvalitetsbevidst og tænker udviklings- og fremtidsorienteret, når det drejer sig om at implementere nye processer. Samtidig er du ikke bange for at komme ned i teknikken.
  • Har fokus på sikker drift og har en naturlig gennemslagskraft. Det er vigtigt, at du kan kommunikere, så kolleger og samarbejdspartnere kan forstå og omsætte de administrative opgaver til praktisk handling. Det gælder også, når du mundtligt giver sparring til teamets medarbejdere, og skriftligt, når du sørger for opdatering af instrukser og vejledninger samt udarbejder notater.
  • Bevarer overblikket i pressede situationer og kan prioritere skarpt, så der er ro omkring dig.
  • Arbejder løsningsorienteret og ansvarsbevidst, ligesom du gerne deltager i og leder processer internt og på tværs af organisationen.

Vi forestiller os, at du derudover har en relevant økonomisk/samfundsvidenskabelig uddannelse på kandidatniveau, fx cand.oecon, cand.scient.adm, cand.scient.pol eller tilsvarende. Derudover ser vi gerne, at du har erfaring med økonomistyring i det offentlige helst fra en eller flere statslige organisationer og med stor indsigt i budget- og planlægningsprocesser. Hvis du har erfaring med faglig ledelse, er det et plus.

Hvad skal du lave?
Dine opgaver består af følgende:

  • Opstille budgetter, udarbejde finanslovsbidrag, økonomiopfølgning og deltage i udarbejdelse i årsregnskabet.
  • Ansvar for og faglig ledelse af to administrative medarbejdere, som blandt andet varetager koordineringen af formændenes og sekretariatschefens kalender og husdriften, dvs. kontorhold, service, forplejning mv.
  • Varetage det daglige samarbejde med Børne- og Socialministeriets departement, som Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd har en driftsaftale med om økonomi og HR.
  • Leverandørstyring, herunder med rådenes faste regnskabskonsulent og it-leverandør.
  • Ansvar for afrapportering til andre offentlige myndigheder som fx it-modenhed, konkurrenceudsættelse mv.
  • Vedligeholdelse af styringsdokumenter såsom regnskabsinstruks, virksomhedsinstruks, personalehåndbog, retningslinjer for it-sikkerhed, APV mv.
  • Ledelsesansvar for husdriften herunder kontorhold, service, forplejning mv.

Hvem er vi?
Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd rådgiver børne- og socialministeren, Folketinget og andre centrale aktører om henholdsvis forholdene for mennesker med handicap, og hvordan vi sikrer bedre rammer og vilkår for frivillige og frivillige sociale organisationer. Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd er uafhængige statslige råd, og er en del af Børne- og Socialministeriets område.

Sekretariaterne for Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd flyttede sammen i november 2016. Vi er organiseret som én arbejdsplads med to sekretariatsfunktioner. Vi er i alt 15 medarbejdere, der er organiseret i henholdsvis et handicappolitisk team, et frivilligpolitisk team, et kommunikationsteam og et administrationsteam under ledelse af en sekretariatschef. Vi har et uformelt arbejdsmiljø og dygtige og engagerede kolleger. Vi lægger vægt på en god og uformel omgangstone, faglig sparring og kvalitet i opgaveløsningen.

Som en del af regeringens plan for Bedre Balance II flytter Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd til Brovst pr. 1. september 2019. Frem mod flyttedatoen vil ansættelsesstedet enten være i København (Bredgade 25, København K) eller i Aalborg afhængigt af, hvor du er bosiddende. Såfremt du er bosiddende i Nordjylland, må du påregne møder i København ca. 2 gange om ugen i overgangsperioden.

Sådan bliver du en del af holdet

Send din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) senest den 26. november 2018 til job@dch.dk. Mærk ansøgningen teamleder.

Vi forventer, at afholde 1. samtaler i uge 49 og 2. samtaler i uge 50. Samtalerne foregår i både København og Aalborg. Mellem 1. og 2. samtale vil du blive bedt om at løse en faglig case.

Der er tale om en stilling på fuld tid med tiltrædelse hurtigst muligt, dog senest 1. februar 2019.

Ansættelsesområdet er Børne- og Socialministeriet med tilhørende institutioner.

Du bliver indplaceret som specialkonsulent i henhold til AC-overenskomsten. Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte sekretariatschef Ulrik Kampmann tlf. 20 71 80 30.

Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, hvorfor alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.



Du har ikke knyttet nogen dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel eller klikke på knappen "Annuller" og vedhæfte dokumenter, før du sender din ansøgning igen

Kontakt
Virksomhedsinformation
FRIVILLIGRÅDET
Bredgade 25, opg. F.4
1260 København K
Kontaktperson
Ulrik Kampmann
Tlf:
2071 8030
Adresse
Bredgade 25, opg. F.4
1260 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
05-11-2018
Udløber:
26-11-2018
Kviknummer:
LJA-67479020
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Kontor og administration,
Offentlig,
Organisation og forening
Gem annonce
Lignende job
FRIVILLIGRÅDET
Jammerbugt, Nordjylland
Frist:
26-11-2018
MP Administration
Aalborg, Nordjylland
Frist:
18-11-2018
Job fra denne arbejdsgiver
Jammerbugt, Nordjylland
Frist: 
26-11-2018
Opret dit CV

Opret dit CV på NordjyskeJob.dk og bliv fundet af virksomhederne.

Få en jobagent

Opret en jobagent og lad jobbet komme til dig direkte i din mailbox.