Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Hjørring Kommune

|
Nordjylland
|
Indrykket 18-05-2018

Økonom med stærke finansielle kompetencer til Økonomi- og Finansafdelingen

  
Er du økonom med stærke finansielle kompetencer?
Har du lyst til at arbejde med den finansielle side af den kommunale økonomi? Trives du med afveksling, stor frihed og højt til loftet? Så er stilling som økonomisk konsulent i Hjørring Kommunes Økonomi- og Finansafdeling måske noget for dig.
 
Vi søger en ny medarbejder til den centrale økonomiafdeling i Hjørring Kommunes Økonomi- og Personaleforvaltning. Forvaltningen består herudover af Løn- & Personaleafdelingen samt Indkøbs- og Udbudsafdelingen, i alt cirka 50 medarbejdere.
 
Du bliver ansat i Økonomi- & Finansafdelingen, hvor du bliver et vigtigt led i kommunens økonomistyring. Du vil dog også skulle løse en lang række opgaver med direkte reference til Kommunaldirektøren eller Arbejdsmarkeds- og Økonomidirektøren, ligesom du vil komme til at lave notater og oplæg til Økonomiudvalget og Byrådet.
 
 
Opgaverne
Dit fokus vil dog være på det finansielle område, hvor du vil være vores ekspert, men som økonomisk konsulent i Økonomi- og Personaleforvaltningen må du også påregne mange forskelligartede arbejdsopgaver, lige fra udarbejdelse af budgetmateriale over den løbende økonomiopfølgning til regnskabsaflæggelsen.
 
Vi forventer, at du konkret vil komme til at arbejde med følgende arbejdsopgaver:

   • Varetage kommunens formue- og gældspleje inden for rammerne i den finansielle politik og reglerne i styrelsesloven, herunder:
 

   • Likviditetsstyring i forhold til overholdelse af kassekreditreglen.
 
   • Handel med værdipapirer.
 
   • Opgørelse af låneramme i forhold til lånebekendtgørelsen, hjemtagelse af lån og indgåelse af SWAP-aftaler, udarbejdelse af låneansøgninger til særpuljer og vurdering af konverteringsmuligheder.
 
   • Generel budgetlægning, budgetopfølgning og regnskabsaflæggelse på de finansielle konti.
 
   • Ovenstående udføres i tæt samarbejde med kommunens finansielle samarbejdspartnere.
 


   • Bidrage med finansiel rådgivning i komplekse økonomiske sager, herunder gennemførelse af bankudbud.
 
   • Udarbejdelse af sagsfremstillinger til politisk behandling inden for sagsområdet.

 
Vi er en dynamisk organisation, så du må derfor påregne, at der løbende sker tilpasninger af opgaveporteføljen i staben.   
 
 
Din profil
Du har en videregående økonomisk uddannelse som f.eks. cand.oecon, cand.polit eller cand.merc.jur.
 
Vi ser gerne, at du har flere års relevant erhvervserfaring, hvor du har opnået et solidt kendskab til det finansielle område. Forståelse for arbejdet i en politisk styret offentlig administration er også en fordel. Du kan således både have en baggrund fra en lignende stilling i en anden kommune eller en baggrund fra den finansielle verden. Det afgørende er, at du er ambitiøs og analytisk skarp, vil noget med din erhvervskarriere og har helt styr på de økonomiske og finansielle begreber samt har en god samfundsøkonomisk forståelse. Du formår hurtigt at sætte dig ind i og formidle komplekse problemstillinger af økonomisk art.
 
På det personlige plan evner du at arbejde selvstændigt og har en analytisk og fokuseret tilgang til dine arbejdsopgaver. Du er også særdeles god til at få dine ideer ført ud i livet i et konstruktivt samarbejde med dine kollegaer, og du er god til at kommunikere komplekse økonomiske problemstillinger og konsekvensberegninger i et forståeligt sprog.
 
Du evner hurtigt at omstille dig fra en opgave til en anden, kan arbejde med skarpe deadlines, ligesom du hurtigt kan sætte dig ind i nye komplicerede sagsområder – for vi møder hele tiden nye udfordringer!   
 
 
Løn og ansættelsesforhold følger gældende overenskomst.
Ansættelsen sker fra 1. august 2018 eller snarest muligt derefter. Arbejdstiden er 37 timer pr. uge, og vi har fleksibel arbejdstid.
 
Mere information
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Bjarne Søndergaard via mail bs@hjoerring.dk eller telefon +45 41 22 34 34. Der forventes gennemført ansættelsessamtaler mandag den 25. juni 2018. Du kan forvente, at der gennemføres test i forbindelse med ansættelsesprocessen.

Din ansøgning og dit CV sender du elektronisk til os ved at trykke på "Send ansøgning".
 
 

 
 
 
 
 
 

Kontakt
Kontaktperson
 
Adresse
9800 Hjørring
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
18-05-2018
Kviknummer:
LJA-61202737
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Kontor og administration,
Økonomi,
Offentlig
Beregn rute-/rejseplan
Fra:
Til:
Lignende job
3
Aalborg, Nordjylland
Frist:
19-11-2018
Brønderslev Kommune
Nordjylland
Frist:
01-11-2018
Job fra denne arbejdsgiver
Hjørring, Nordjylland
Frist: 
26-10-2018
Hjørring, Nordjylland
Frist: 
01-11-2018
Hjørring, Nordjylland
Frist: 
26-10-2018
Hjørring, Nordjylland
Frist: 
26-10-2018
Hjørring, Nordjylland
Frist: 
05-11-2018
Hjørring, Nordjylland
Frist: 
25-10-2018
Hjørring, Nordjylland
Frist: 
21-10-2018
Opret dit CV

Opret dit CV på NordjyskeJob.dk og bliv fundet af virksomhederne.

Få en jobagent

Opret en jobagent og lad jobbet komme til dig direkte i din mailbox.