Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomi- og Boligafsnittet

|
Nordjylland
|
Indrykket 11-07-2017

Konsulent til Ældre- og Handicapforvaltningen

Økonomiafsnittet i Ældre- og Handicapforvaltningen søger en dygtig og kompetent kollega til at arbejde med økonomisk styring og udvikling på et af de helt centrale velfærdsområder.
 
I Ældre- og Handicapforvaltningen er vores kerneopgave at fremme borgernes mulighed for at leve en selvstændig tilværelse. Det gør vi sammen med borgerne og deres netværk. For at kunne løse denne opgave sætter vi ambitiøse mål og arbejder efter fire strategier: Velfærdsinnovation, rehabilitering, samskabelse og handlekraftig organisation. Vi ønsker at være banebrydende inden for nye måder at skabe velfærd på og vi er en involverende og kompetent organisation, der drives af at gøre en forskel for borgerne.
 
Økonomiafsnittets opgave er i den forbindelse at sikre det beslutningsgrundlag, der giver forvaltningens ledelse mulighed for at træffe hurtige, klare og meningsfulde beslutninger, og at udvikle fleksible løsninger i samarbejde med de øvrige afdelinger.
 
I Økonomiafsnittet vil du blive placeret i et velfungerende team med i alt 6 konsulenter, med gode muligheder for faglig sparring. Konsulentgruppen har et tæt samarbejde med både økonomimedarbejdere i afsnittet og med ledere og nøglemedarbejdere i de øvrige afdelinger i forvaltningen.

Dine hovedopgave vil bl.a.  være:

  • Fokus på politisk betjening og den strategiske udvikling i forvaltningen
  • Notater og beslutningsoplæg til forvaltningsledelse og politisk udvalg
  • Interesse for at være ajourført i kommunal og landspolitik
  • Rådgivning af forvaltningsledelsen i økonomiske og strategiske spørgsmål
  • Analyser og beregninger, nøgletal og takstberegninger
  • Bidrage til forvaltningens budget- og regnskabsprocesser
Vores forventninger til dig:
  • Du skal kunne arbejde i en central sekretariatsfunktion og agere i spændingsfeltet mellem drift og udvikling. Du skal mestre betjening af forvaltningens politiske og administrative ledelse og være sikker i både skriftlig, mundtlig og visuel formidling.
  • Du er generalist og kan favne en bred vifte af opgavetyper
  • Du har forståelse for eller lyst til at lære de styringsmæssige vilkår på socialområdet – særligt på det specialiserede socialområde.
  • Som person skal du kunne stå fast, være initiativrig og beslutsom. Du løfter dine opgaver med stor selvstændighed og udforsker nye idéer.
  • Du trives i et miljø, hvor der altid er noget der haster, og formår at prioritere sikkert mellem dine opgaver.
Hvem er vi
Økonomi- og Boligafsnittet i Ældre og Handicap forvaltningen, er stedet hvor vi samler økonomiske og strategiske tråde i forvaltningen. Forvaltningens budget er på 3,0 mia. kr. og der er 6.500 medarbejdere. Vi har en stor driftsopgave, der skal løses hver dag, i tæt samarbejde med resten af organisationen.
 
I Økonomi- og Boligafsnittet er vi i alt 22 medarbejdere. Vi varetager de overordnede økonomiske opgaver i forvaltningen og er desuden økonomifunktion for Myndighedsafdelingen. Derudover yder vi rådgivning og sparing til økonomifunktionerne og ledelsen i Ældreafdelingen og Handicapafdelingen.
 
Vores afsnit er præget af godt humør, stor frihed og en uformel omgangstone. Vi er bevidste om at det er en holdindsats der kan løfte opgaverne, og at det personlige initiativ gør en forskel.

Arbejdsstedets adresse:
Storemosevej 19, 9310 Vodskov

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte kontorchef Sidse Kristensen på tlf. 25 20 54 56 eller konsulent Henriette S. Nielsen på tlf. 99 31 54 66 for yderligere oplysninger.

Løn- og ansættelsesvilkår:
Løn- og ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Forud for endelig ansættelse skal der foreligge en straffeattest og indhentes referencer.

Samtaler forventes afholdt den 23. august 2017
 
Læs mere om Ældre- og Handicapforvaltningen:
På Aalborg Kommunes hjemmeside kan du læse om kommunens og forvaltningens struktur, politikker, målsætninger og meget mere.

Du kan læse mere om Ældre- og Handicapforvaltningens vision på
vision2020.aalborg.dk
Ledelseskæden
Frihedsbrevet
Mål og indsatser 2015-2016

Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/

(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob.aspx?ofirid=f2efd510)

Kontakt
Kontaktperson
Sidse Kristensen
Tlf:
25205456
Adresse
9310 Aalborg
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
11-07-2017
Kviknummer:
LJA-47624142
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Kontor og administration,
Offentlig
Beliggenhed
Beregn rute-/rejseplan
Fra:
Til:
Lignende job
Region Nordjylland
Aalborg, Nordjylland
Frist:
24-08-2017
Region Nordjylland
Aalborg, Nordjylland
Frist:
01-10-2017
Opret dit CV

Opret dit CV på NordjyskeJob.dk og bliv fundet af virksomhederne.

Få en jobagent

Opret en jobagent og lad jobbet komme til dig direkte i din mailbox.