Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
Ella Mariehjemmet

Ella Mariehjemmet

|
Nordjylland
|
Indrykket 11-06-2018

Forstander

Har du mod på ledelsesmæssige udfordringer og er innovativ så har vi en ledig forstanderstilling.

Velkommen til Ella Mariehjemmet i Nørresundby
Ella Mariehjemmet er et selvejende plejehjem med egen bestyrelse og er tilknyttet Fonden Mariehjemmene. Ella Mariehjemmet åbner den 1. november 2018 og er oprettet i henhold til friplejeboligloven. Målgruppen er ældre mennesker med behov for pleje og omsorg. Der er 50 lejligheder med eget tekøkken, bad og toilet samt tilknyttede fællesarealer og eget storkøkken. Der er fokus på at sikre beboerne størst mulig livskvalitet, tryghed og velbefindende.

Spil en nøglerolle i fremtiden

Vi søger en visionær og dynamisk frontfigur til at stå i spidsen for et af landets bedste tilbud til ældre mennesker med plejebehov. Du skal have talent for og vilje til at etablere, udvikle, sikre kvalitet og profilere det nybyggende Ella Mariehjemmet i et positivt samarbejde med bestyrelse, beboere, medarbejdere, pårørende og samarbejdspartnere.

Der tages udgangspunkt i den enkelte beboers oplevelse af selvbestemmelse og kvalitet i livet. Plejen og omsorgen ydes ud fra en pædagogisk vinkel, der kan støtte den enkelte beboer. Hjælpen ydes med respekt, indlevelse og faglighed.

Dine opgaver
Som forstander har du det overordnede ansvar for beboere, medarbejdere, kvaliteten, økonomien og bygningen (herunder vedligeholdelse). Dine opgaver vil bestå af såvel strategisk som daglig ledelse. Du skal i samarbejde med bestyrelsen, forestå den strategiske og langsigtede planlægning af plejehjemmets drift og udvikling. Du skal kunne overholde budget/regnskab, være fortrolig med ressourcestyring samt lovgivningen på området.

Du skal være med til at sikre, at ydelser og rammer danner et bæredygtigt grundlag for beboernes hverdag, bl.a. ved at understøtte deres indflydelse og selvbestemmelse samt integritet og selvstændighed. Det er afgørende, at du også kan udvikle såvel det pædagogiske som det sundhedsfaglige arbejde til gavn for beboernes hverdag og medarbejdernes udvikling.

Du skal skabe sammenhæng i organisationen gennem synlig ledelse og samarbejde på flere niveauer (bestyrelse, beboere, medarbejdere, pårørende, samarbejdspartnere og kommuner). Du skal kunne se muligheder i et godt og konstruktivt samarbejde med pårørende, og at de er medinddraget i overensstemmelse med den enkelte beboers ønsker.

Du skal skabe et fundament for organisationens mission, vision og værdier, samtidig med at du har fokus på en løbende udvikling af organisationen, så den kan tilpasse sig nye krav og muligheder.

Du ser et samarbejde med og inddragelse af civil- og lokalsamfundet som en ressource.

Du skal skabe et samarbejdende ledelsesteam samt evne uddelegering. Det er også vigtigt, at du kan motivere og sætte rammer for medarbejderens faglige udvikling samt have fokus på et godt arbejdsmiljø med henblik på at styrke medarbejdertrivslen.

Du skal ansætte medarbejderne på et troværdigt og bæredygtigt grundlag i takt med, at beboerne flytter ind.

Vi tilbyder dig:

  • Et nybygget og moderne hus tæt på byens puls og med suset fra Limfjorden.
  • En spændende og udfordrende lederstilling, hvor der rum for udvikling og nytænkning.
  • Muligheder for at handle selvstændigt og skabe plads til, at du kan sætte dit præg på hjemmet.
  • En bestyrelse, der fungerer som sparringspartner, og som arbejder strategisk.
  • Et godt samarbejde og sparring med andre forstandere på tværs af tilbuddene i Mariehjemmene.
  • Mentorordning med en anden erfaren forstander fra Mariehjemmene.
  • Dialogbaseret samarbejde med Mariehjemmene (herunder udvikling, administration og IT).

Vi søger en leder, der:

  • kan dokumentere relevant (leder)uddannelse og erfaring
  • har en solid ledelseserfaring samt erfaringer med ældreområdet, herunder plejehjem
  • kan dokumentere tidligere resultater
  • er en dygtig kommunikator, der ser dialog og anerkendelse som vigtige samarbejdsmetoder
  • er rollemodel, som kan og vil gå forrest og ikke er bange for selv at tage fat
  •  er rodfæstet under pres, og kan skære igennem samt sætte retning for det fremtidige arbejde
  • sætter pris på at få dine idéer perspektiveret og nuanceret af dygtige medarbejdere samtidig med at du er tydelig i dine forventninger
  • har en ren straffeattest.

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til udviklingskonsulent Dorthe Perlt, tlf.: 29 33 50 22, mail: dop@mariehjem.dk eller bestyrelsesformand Hanne Zeuthen, tlf.: 30 64 60 49.

Stillingsbeskrivelse og jobannonce er også på www.mariehjem.dk

Løn og ansættelse
Stillingen ønskes besat senest den 1. september 2018, gerne tidligere.
Løn- og ansættelsesforhold aftales individuelt med udgangspunkt i gældende overenskomster.

Ansøgning og frist

Vi skal modtage din ansøgning senest den 22. juni 2018, kl. 12.00.
1. samtalerunde afholdes den 25. juni og 2. samtalerunde er den 28. juni. Kandidater, der skal til 2. samtale, udfylder en online personprofiltest inden den 28. juni.

Ansøgning med CV samt andet relevant dokumentation sendes per mail til:
Udviklingskonsulent Dorthe Perlt Mariehjemmene
Mail: dop@mariehjem.dk


Ella Mariehjemmet er tilknyttet Mariehjemmene (www.mariehjem.dk) i et udviklende fællesskab. Mariehjemmene er en privat, uafhængig, non-profit organisation, som har mere 60 års erfaring med etablering, udvikling og drift af plejehjem og sociale tilbud. I dag er Mariehjemmene paraply for 12 sociale botilbud og 6 plejehjem for ældre. Hvert Mariehjem er etableret som en selvstændig enhed med egen bestyrelse og ledelse.

Kontakt
Kontaktperson
Dorthe Perlt
Tlf:
2933 5022
Adresse
Laurits Hauges Vej 6
9400 Nørresundby
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
11-06-2018
Udløber:
22-06-2018
Kviknummer:
LJA-62252207
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Ledelse,
Pleje og omsorg
Beregn rute-/rejseplan
Fra:
Til:
Lignende job
JKS a/s, Aalborg
Aalborg, Nordjylland
Frist:
26-10-2018
JKS a/s, Aalborg
Aalborg, Nordjylland
Frist:
26-10-2018
Opret dit CV

Opret dit CV på NordjyskeJob.dk og bliv fundet af virksomhederne.

Få en jobagent

Opret en jobagent og lad jobbet komme til dig direkte i din mailbox.