Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

VARBERG Management ApS

|
Nordjylland
|
Indrykket 19-06-2018

Eksportchef - Sublim mulighed ? Kædeerfaring ? Selvstændigt job

Fabrikken blev oprindeligt grundlagt 1930 i Løgstør, Danmark. Men få år efter flyttede produktionen til Aalborg, hvor man – frem til 1970, udelukkende producerede og markedsførte traditionelle barberblade. Denne produktion standsede i 1985, hvorefter man udelukkende producerede skrabere samt blade til industrielle formål.

De første professionelle skrabere så dagens lys omkring 1970, hvor virksomheden, på grund af pladsmangel, flyttede til nyt og større domicil på Mineralvej 19 i Aalborg, hvor JBF stadig ligger. I 2004/2008 skiftede fabrikken ejere til Morten Thomsen og Margit Sigaard. De var begge tidligere ansatte, og har derfor lang erfaring i at varetage virksomhedens mange udfordringer og styre den daglige drift. Morten Thomsen styrer produktion og logistik og Margit Sigaard styrer salg og administration. Derudover tæller virksomheden medarbejdere fordelt på produktion, lager, salg, marketing og administration.

Målgruppen er det professionelle marked med fokus på segmenterne rengøring, vinduespudsning, malere og aqua, hvor der ikke gåes på kompromis med kvaliteten. Derudover producerer og leverer JBF en bred vifte af industrielle blade til diverse præcisionsformål og til brancher som medicinal, trykkerier, fødevarer, grafisk m.fl.

Vil du læse nærmere om Jydsk Barberblade-Fabrik A/S, så se her: www.jbf.dk

Virksomheden har en klar og ambitiøs strategiplan med fokus på yderligere vækst og som et led i denne, er der taget beslutning om at styrke sig kommercielt og derfor søges nu en:

Eksportchef - Sublim mulighed ? Kædeerfaring ? Selvstændigt job

Med reference til firmaets direktør, bliver du en betydelig spiller i at eksekvere den lagte strategiplan som JBF A/S’ bestyrelse bl.a. står bag. Du kommer til at styrke JBF A/S på såvel den korte som den lange bane og bliver derved en nøglefigur i virksomheden. 

Du kan styrke salget overfor kunderne generelt set og du skal gøre en forskel hovedsageligt på eksportmarkederne med deres produkter. Der er primært tale om de nære markeder, bl.a. Skandinavien, Tyskland, England og Rusland. Der er tale om et meget selvstændigt job, med vægten lagt på at give kunderne en sublim betjening, vedligeholde de eksisterende relationer, salgsopfølgning og løbende koordinering med dine kolleger i organisationen.

Du har erfaring med at bearbejde og penetrere kæder på europæisk niveau, ligesom du gerne har erfaring med at arbejde med private label.

Opgaver

  • Du får til opgave at analysere markedet, udarbejde en strategi samt eksekvere denne.
  • Du vil i tæt samarbejde med ledelsen skabe og drive en professionel salgsfunktion.
  • Du bliver ansvarlig for det eksisterende såvel som det opsøgende salg til nye kunder.
  • Du står selvstændigt for forhandling og etablering af aftaler med virksomhedens vigtigste kunder.
  • Du kan bearbejde og penetrere hos europæiske kæder og få solgt såvel vores stærke brands ind såvel som private label.
  • Du vil stå i spidsen for salgsfremmende aktiviteter og skabe/bearbejde gunstige forretningsmuligheder i markedet.
  • Sidst, men ikke mindst, så trives du hos kunderne og er indstillet på rejsedage i Europa – i omegnen af 60-80-100 dage om året.

Kvalifikationer

  • Du har erfaring med B2B eksportsalg. Det vil sige etablering af relationer, vedligehold og kunde udvikling blandt store, internationale organisationer.
  • Du er god til at skabe og bruge et netværk.
  • Det gode købmandskab er afgørende for dig, og du har generelt en god forretningsforståelse.
  • Du er fortrolig med at forhandle med store kunder - på alle niveauer. Du er således god til at skabe win-win-situationer.
  • Du forstår det tekniske, men din styrke ligger i det kommercielle.
  • Du er eksempelvis uddannet cand merc, HD, eksporttekniker eller lignende. Uddannelse er dog ikke afgørende, blot du har bevist at du kan løfte en sådan opgave.  
  • Du trives med rejsedage i de europæiske lande og har opbakningen til det.
  • Du mestrer dansk og engelsk på forhandlingsniveau - såvel skriftligt som mundtligt. Det vil være en fordel, hvis du kan begå dig på tysk eller fransk på forretningsniveau, men det er intet krav.
  • IT-området er din hjemmebane. Du er vant til at arbejde med CRM systemer og bruger dagligt Office pakken.
  • Du ser muligheder frem for begrænsninger, og begejstres ved at bygge noget nyt og spændende op.
  • Din bopæl er i køreafstand til virksomheden, som er beliggende i Aalborg i Nordjylland.

Personlige egenskaber 

Som person er du god til at skabe kontakt og komme på ”bølgelængde” med kunderne, som gør, at du kan etablere langvarige relationer. Du er vedholdende i din bearbejdning, besidder en høj indlevelse, og du er godt til at motivere dine kunder til handling. Du tænker og agerer strategisk, men foretrækker en direkte form for kommunikation. Du er selskabelig, positiv og kommer af og til med banebrydende ideer, der kan fremme salget. Du er både konkurrenceminded og resultatorienteret samt god til at træffe beslutninger. Du er vant til at arbejde med en fyldt pipeline, som du selv skaber – og du arbejder bedst i en travl hverdag, med mange ”bolde i luften” Du må gerne være en anelse utålmodig i bestræbelserne på at opnå dine mål.

Vi tilbyder

Du kommer til at skabe og lede virksomhedens nye salgsfunktion. Du vil komme til at arbejde tæt sammen med virksomhedens ejere og indgår i et stærkt team af engagerede kolleger, hvor omgangstonen er uformel, og der lægges vægt på at vi også har det sjovt.

Da du selv er med til at skabe stillingen i kraft af din erfaring, får du også gode muligheder for at præge din hverdag, og dermed gøre en forskel. Du tilbydes en konkurrencedygtig lønpakke, som matcher dine kvalifikationer. Du tilbydes bil og diverse andre goder, herunder pensionsordning.

En spændende stilling i en veletableret virksomhed med et uudnyttet potentiale. Et godt og ordentligt miljø, hvor vi behandler hinanden respektfuldt. En enig ledelse, hvor beslutningsvejene er korte. For den rette person vil der være særdeles gode udviklingsmuligheder både personligt og fagligt.

Kan du genkende dig selv i de krav, vi stiller, så send en ansøgning som Word eller PDF mærket ”JBF-EXP” til job@varbergmanagement.dk

For yderligere information om stillingen kan henvendelse rettes til Varberg Management ApS, indehaver Jan Varberg på + 45 5151 5422.

Kontakt
Kontaktperson
Jan Varberg
Tlf:
51515422
Adresse
9220 Aalborg Øst
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
19-06-2018
Kviknummer:
LJA-62519808
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Salg & Kommunikation,
Marketing,
Ledelse
Beregn rute-/rejseplan
Fra:
Til:
Lignende job
3
Aalborg, Nordjylland
Frist:
20-11-2018
Brønderslev Kommune
Nordjylland
Frist:
01-11-2018
Opret dit CV

Opret dit CV på NordjyskeJob.dk og bliv fundet af virksomhederne.

Få en jobagent

Opret en jobagent og lad jobbet komme til dig direkte i din mailbox.