Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

SKAT

|
Nordjylland
|
Indrykket 20-12-2017

Driftige personaleledere til kommende Motorstyrelse i Aalborg

Vil du være med til at sikre et smidigt og velfungerende bilmarked i Danmark, og motiveres du af drift, ledelsesmæssige udfordringer og samarbejde, så er den kommende Motorstyrelse måske noget for dig? 
 
I Danmark sker der hvert år ny indregistrering af ca. 250.000 køretøjer, der importeres knap 20.000 brugte køretøjer og der eksporteres knap 40.000 køretøjer. Det er Motorstyrelsens kerneopgave at sikre, at det foregår korrekt, effektivt og nemt for alle danskere, der er afhængige af deres bil i hverdagen. 
 
Ledelse og drift 
Som funktionsleder får du det daglige driftsansvar for personale, ressourcer, udvikling samt planlægning, prioritering og styring i egen enhed. Du vil fra første dag have fokus på rekruttering og on-boarding, da enheden skal opbygges. 
 
Du vil få en vigtig rolle i opbygningen af den kommende Motorstyrelse, hvilket betyder opbygning af en ny driftsenhed, men i lige så høj grad fokus på de enheder, som forsat er placeret på andre adresser, og som skal flyttes til Aalborg. Du skal i samarbejde med de øvrige funktionsledere sikre at denne proces sker på en effektiv og ansvarlig måde med fokus på dialog, sikker drift, ressourcer, kompetencer og medarbejdere. Det betyder bl.a., at du skal sikre en god kontakt til de faglige ledere, som fortsat vil være placeret på andre adresser.  
 
Det er din opgave, at understøtte en effektiv opgave varetagelse med høj kvalitet og samtidig være i stand til at bevæge dig op i helikopteren for dit eget område, og dermed bidrage til at skabe sammenhæng mellem overordnede strategier og produktionens behov. En vigtig rolle er endvidere, at du er sparringspartner for dine specialiserede medarbejdere i såvel faglige som processuelle spørgsmål.    
 
Du refererer til underdirektøren i Motorstyrelsen, og du bliver del af en ledergruppe på 11 ledere, hvor du forventes at bidrage til sparring omkring den samlede opgaveløsning i Motorstyrelsen.    
 
Tillidsfuld og faglig ledelsesstil 
Vi lægger vægt på, at du har en relevant uddannelse og baggrund, og gerne kombineret med erfaring fra en lignende stilling. Endvidere skal du have erfaring med ledelse af medarbejdere og specialister. 
 
Med et stort fokus på resultater gennem dialog skal du sikre fremdriften og skabe rammerne for god trivsel i enheden. Du skal have en god forståelse for driftsstyring, kunne sætte mål og sørge for, at målene opnås.  
 
Det er også en del af din rolle som funktionsleder at bidrage til nyudvikling, videreudvikling samt implementering af effektive arbejdsprocesser. Dette fordrer, at du tænker helhedsorienteret, og at du er god til at samarbejde på tværs, så du til enhver tid gør optimal brug af dine ressourcer i enheden samt sikrer, at interne og eksterne interessenter bliver inddraget rettidigt. 
 
For at få succes i denne rolle er det desuden afgørende, at du:   
 

  • Brænder for personaleledelse og har en empatisk og anerkendende tilgang hertil  
  • Er god til at samarbejde på alle niveauer  
  • Videndeler med både medarbejdere og kolleger  
  • Har gode kommunikative evner, så dit budskab går klart igennem  
 

Din nye arbejdsplads 
Du kan se frem til at blive en del af en spændende arbejdsplads, hvor du i høj grad har mulighed for at præge udviklingen, opgaver og driften. 
Vi sætter pris på at have et godt miljø – både fagligt og socialt. Vi har travlt men med respekt for balancen mellem arbejde og fritid. Vi løfter i flok, når der er behov for det.  
 
Ansøgning og Kontakt 
Ansøgning, CV og evt. dokumentation for uddannelse og kompetencer skal du sende via linket ”søg stillingen” senest den 16. januar 2018. 
 
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved henvendelse til underdirektør Jørgen Rasmussen på tlf.: 25 45 80 43 eller rekrutteringspartner Louise Bergmann på tlf. 72 37 23 14. 
 
Stillingen er klassificeret i lønramme 36 og forventes besat på overenskomstvilkår. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Lyngvej 2, 9000 Aalborg eller Vestre Havnepromenade 5-9, 9000 Aalborg. 
 
Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse. Der benyttes personlighedsanalyser i rekrutteringsprocessen. 
 
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. Læs mere om Motorstyrelsen på http://www.fra1til7.dk. ;;
 
Vi opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.     
 

Kontakt
Kontaktperson
Jørgen Rasmussen
Tlf:
25458043
Adresse
9000 Aalborg
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
20-12-2017
Kviknummer:
LJA-53310208
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Kontor og administration,
Økonomi,
Jura og retsvæsen,
Offentlig,
Ledelse,
Human Resources
Beliggenhed
Beregn rute-/rejseplan
Fra:
Til:
Lignende job
DOLLE A/S
Thisted, Nordjylland
Frist:
17-02-2018
Aalborg Kommune
Nordjylland
Frist:
17-02-2018
Opret dit CV

Opret dit CV på NordjyskeJob.dk og bliv fundet af virksomhederne.

Få en jobagent

Opret en jobagent og lad jobbet komme til dig direkte i din mailbox.